ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Προστασία από τροχαία μέσω smartphone

Από την κυκλοφορία στο εμπόριο του πρώτου αυτοκινήτου μέχρι σήμερα, η κούρσα για τα πληρέστερα συστήματα και μέτρα ασφαλείας καλά κρατεί, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς. Οι πρόσφατες εξελίξεις πάνω στο θέμα της προστασίας των πεζών από τα αυτοκίνητα περιλαμβάνει πολύπλοκα συστήματα εντοπισμού ή ακόμη και αεροσάκους για πεζούς. Ωστόσο, η General Motors μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία τα τελευταία χρόνια βρισκόταν στην επικαιρότητα περισσότερο λόγω των οικονομικών της προβλημάτων, φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στο χώρο, αναπτύσσοντας ένα σύστημα το οποίο ενημερώνει τον οδηγό σχετικά με την παρουσία πεζών, ποδηλατών, εργατών και άλλων ατόμων που υπάρχει κίνδυνος να συγκρουστούν με το αυτοκίνητο χάρη σε μία πρωτοποριακή τεχνολογία που αξιοποιεί τις δυνατότητες των smartphones. Συγκεκριμένα...
 οι ερευνητές της GM χρησιμοποιούν τις δυνατότητες άμεσης σύνδεσης με ασύρματα δίκτυα (Wi-Fi Direct) που έχουν τα σημερινά smartphones για να κάνουν το κινητό να «μιλά» με το εισερχόμενο αυτοκίνητο. Συσκευές Wi-Fi Direct θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στις νέες γενιές αυτοκινήτων, έτσι ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τους πεζούς που φέρουν smartphones εφοδιασμένα με σχετική εφαρμογή ασφαλείας, που αναπτύσσεται επίσης από την General Motors
Η ιδιαιτερότητα του Wi-Fi Direct, που το κάνει ιδανικό για τέτοιου είδους χρήση, είναι το ότι έχει εμβέλεια περίπου 200 μέτρων και επιτρέπει σύνδεση συσκευής με συσκευή. Επίσης, η σύνδεση μεταξύ τους είναι άμεση, τη στιγμή που σε ένα «συμβατικό» δίκτυο Wi-Fi χρειάζονται 7-8 δευτερόλεπτα για να συνδεθεί μία συσκευή με το access point.
Προτάσεις και τεχνολογίες όπως αυτή ανοίγουν το δρόμο για την ενσωμάτωση ασυρμάτων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, και τη σύνδεσή τους στο Ίντερνετ- κάτι που θεωρείται από πολλούς το επόμενο λογικό βήμα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η εξάπλωση των smartphones και η συνεχής εμφάνιση νέων εφαρμογών και βελτιώσεων των ασυρμάτων τεχνολογιών, όπως το Wi-Fi και το Bluetooth θεωρείται πως θα επιταχύνουν τα σχέδια για κάτι τέτοιο, οδηγώντας ακόμα και στη δημιουργία «δικτύων αυτοκινήτων», που θα μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες πάσης φύσεως, για διάφορους σκοπούς- από την ενημέρωση σχετικά με την κίνηση σε μία περιοχή, μέχρι και τη συλλογή στοιχείων σχετικά με τις επιδόσεις ενός συγκεκριμένου μοντέλου και τον εντοπισμό και σύγκριση πιθανών παρομοίων προβλημάτων. Πρόκειται για την αποκαλούμενη V2V (Vehicle To Vehicle, κατά το P2P- Peer To Peer) τεχνολογία και το «παρακλάδι» της, την V2I (Vehicle To Infrastracture, οχήματα με υποδομές), που τελούν υπό δοκιμή σε εκτεταμένο πιλοτικό πρόγραμμα που λαμβάνει χώρα στο Αν ’ρμπορ του Μίτσιγκαν. 
www.naftemporiki.gr