ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Αυτοοδηγούμενα ταξί για τη Σιγκαπούρη

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα είναι ένα από τα πιο «σίγουρα» στοιχήματα του κοντινού μέλλοντος, και ταυτόχρονα ο σύγχρονος κόσμος δείχνει να έχει «πιάσει» τα ταξί, αν κρίνει κανείς από τον θόρυβο ο οποίος έχει προκληθεί γύρω από την Uber. Αυτά τα δύο στοιχεία φαίνεται πως θα «συνδυαστούν» στην περίπτωση της Σιγκαπούρης, όπου, σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, η πόλη θα «ανοίξει» μία από τις γειτονιές στα αυτοοδηγούμενα το 2015, με την κεντρική ιδέα ότι τέτοιου είδους οχήματα θα μπορούν να λειτουργούν ως δημόσια μέσα μεταφοράς/ ταξί, παίρνοντας επιβάτες και μεταφέροντάς τους σε τρένα ή άλλα μέσα...
Τα οχήματα αυτά ωστόσο δεν θα είναι μεγάλου μεγέθους, καθώς θα παραπέμπουν περισσότερο σε golf carts, για μεταφορές σε μικρές αποστάσεις.
Κατά τη διάρκεια πάνελ στο ΜΙΤ τον προηγούμενο μήνα, ο Λαμ Γουΐ Σαν, διευθυντής του τμήματος «μέλλοντος» του υπουργείου Μεταφορών της Σιγκαπούρης, δήλωσε πως η κυβέρνηση επιθυμεί να εξετάσει εάν τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν την κίνηση στους δρόμους και να μετατρέψουν την πόλη σε μία που χαρακτηρίζεται από πεζούς, ποδηλάτες και δημόσια μέσα μεταφοράς.
«Η Σιγκαπούρη καλωσορίζει τον βιομηχανικό και τον ακαδημαϊκό κόσμο, προτρέποντάς τους να αναπτύξουν αυτόματα οχήματα για δοκιμές υπό κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους» δήλωσε ο Λαμ σε συνέντευξη μέσω email που ακολούθησε- ωστόσο δεν επεσήμανε εάν έχει υπάρξει επαφή με τη Google ή άλλες εταιρείες που επιδιώκουν την ανάπτυξη οχημάτων άνευ οδηγού.
Η πυκνότητα πληθυσμού της Σιγκαπούρης καθιστά επιτακτική τη μείωση της κίνησης στους δρόμους, και ως εκ τούτου η πόλη-κράτος εξετάζει σε πιλοτικό επίπεδο την επιλογή των αυτοοδηγούμενων οχημάτων σε συνεργασία με το ΜΙΤ, με διάφορα οχήματα όπως ένα ειδικά διαμορφωμένο Mitsubish i-MiEV, ένα αυτόνομο λεωφορείο (Navia) κ.α.Επίσης, το φθινόπωρο οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν αυτοοδηγούμενα buggy σε μια ζώνη της πόλης, με τους χρήστες να μπορούν να κλείνουν online θέσεις και δυνατότητες επικοινωνίας vehicle-to-vehicle.
Τα buggies λειτούργησαν για δύο σαββατοκύριακα, μεταφέροντας 500 άτομα σε συνολικές αποστάσεις 400 χιλιομέτρων .
www.naftemporiki.gr