ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Σύστημα επιτρέπει σε οδηγούς να «βλέπουν» μπροστά από το προπορευόμενο όχημα

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Gizmag, το σύστημα προϋποθέτει τα οχήματα να διαθέτει εμπρόσθια κάμερα και σύστημα επικοινωνίας μέσω Wi-Fi.
Τεχνολογία επικοινωνίας vehicle-to-vehicle, υπό την ονομασία EYES, αξιοποιεί σύστημα που ανέπτυξαν ερευνητές του ισπανικού Universitat Politècnica de València, που επιτρέπει στον οδηγό να έχει εικόνα μπροστά από το προπορευόμενο όχημα. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Gizmag, το σύστημα προϋποθέτει τα οχήματα να διαθέτει εμπρόσθια κάμερα και σύστημα επικοινωνίας μέσω Wi-Fi. Σε αυτό το πλαίσιο, το κάθε αυτοκίνητο θα «ενημερώνεται» όταν ένα όχημα βρίσκεται από πίσω του, και θα του αποστέλλει εικόνα βίντεο από την εμπρόσθια κάμερά του, η οποία θα προβάλλεται σε smartphone ή tablet, δίνοντας στον οδηγό του οχήματος που ακολουθεί να ξέρει πότε είναι η σωστή στιγμή για προσπέραση...
Ακόμα και στην περίπτωση που τα αυτοκίνητα είναι πολλά, σχηματίζοντας «κονβόι», η τεχνολογία του εν λόγω συστήματος θα είναι σε θέση να ξεχωρίζει τη θέση του ενός σε σχέση με τα άλλα, μεταδίδοντας το βίντεο από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι, από τη στιγμή που ο διαμοιρασμός πληροφορίας γίνεται σε τοπικό επίπεδο, δεν θα απαιτείται πρόσβαση σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας για να λειτουργεί το σύστημα.

www.naftemporiki.gr