Εκ πρώτης όψεως δεν παραπέμπει σε κάτι που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον της διαφήμισης, όμως το Neurocam ίσως να είναι ακριβώς αυτό. Επιδείχθηκε πρόσφατα στη συνδιάσκεψη Human Sensing 2013 στη Γιοκοχάμα από την ScienceJam και περιλαμβάνει ένα ειδικό «διάδημα»/ κεφαλόδεσμο, που κρατά το iPhone στο πλάι του κεφαλιού του χρήστη και μία ειδική εφαρμογή. Επίσης, υπάρχει ένα ειδικό πρίσμα για να μπορεί η κάμερα του τηλεφώνου να καταγράφει αυτά που βλέπει ο χρήστης. Ωστόσο, το «κλειδί» του όλου συστήματος είναι οι αισθητήρες EEG (ηλεκτροεγκεφαλογραφία), που παρακολουθούν την εγκεφαλική δραστηριότητα προκειμένου να εντοπίζουν ενδείξεις ενδιαφέροντος...
Το όλο σύστημα στην ουσία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους διαφημιστές, καθώς θα αποκτούσαν έτσι άμεση πρόσβαση στο «νου» των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNET, το Neurocam χαίρει της υποστήριξης του διαφημιστικού κολοσσού Dentsu, στο πλαίσιο ενός κοινού εγχειρήματος υπό τον τίτλο Dentsu Science Jam.
Σύμφωνα με την ScienceJam, ο hands – free χαρακτήρας του ενδείκνυται για την καταγραφή πιο «ρεαλιστικών» δεδομένων, καθώς δεν προϋποτίθεται συνειδητή επιλογή γαι το πάτημα ενός κουμπιού προκειμένου να καταγραφεί το αντικείμενο του ενδιαφέροντος. Όσον αφορά στην επιχειρηματική διάστασή του, το Neurocam θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα στις εταιρείες να βλέπουν ποια προϊόντα ενδιαφέρουν περισσότερο τους καταναλωτές και να «χαρτογραφούν» τα σημεία που παρουσιάζουν περισσότερο ενδιαφέρον σε μια πόλη, στο πλαίσιο αστικών/πολεοδομικών σχεδιασμών.
Οι αντιδράσεις των χρηστών του Ίντερνετ όσον αφορά στο Neurocam και τις πιθανές εφαρμογές του ποικίλλουν, καθώς αρκετοί σχολιαστές σε σχετικά δημοσιεύματα ή βίντεο εκφράζουν ανησυχία σχετικά με τις εκπομπές του τηλεφώνου τόσο κοντά στον εγκέφαλο του χρήστη.
www.naftemporiki.gr