ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

Φωτοβολταϊκό ποδήλατο παρουσιάστηκε στο Κέντρο Τεχνολογικής Ερευνας Δυτικής Μακεδονίας

Ενα πρωτοποριακό ποδήλατο που στις δύσκολες περιστάσεις θα μπορεί να κινείται με τη βοήθεια του ήλιου παρουσίασε στην Κοζάνη, στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας χωρίς αυτοκίνητο, ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Τεχνολογικής Ερευνας Δυτικής Μακεδονίας, καθηγητής Βασ. Κικής. «Το ηλιακό ποδήλατο, όπως μας εξήγησε ο κ. Κικής», βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο εφαρμογής και αυτήν την περίοδο προσπαθούμε να ενσωματώσουμε στο βέλτιστο επίπεδο το φωτοβολταϊκό πάνελ που θα προσφέρει την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ στον αναβάτη για τις δύσκολες ανηφόρες...
Συνεργαζόμαστε με Γερμανούς, Ελβετούς και Κινέζους στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "Ευφυής" και η δική μας ιδέα σε αυτή την πολυεθνική επιστημονική ομάδα ήταν να προσθέσουμε στο ποδήλατο το φωτοβολταϊκό πάνελ». Το ηλεκτρικό ποδήλατο διαθέτει κινητήρα 250 W, μπαταρία 37 Volt και ηλιακό πάνελ που θα έχει τη μορφή προστατευτικού καλύμματος. Περίπου σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και το ηλιακό ποδήλατο θα μπορεί να κυκλοφορήσει ακόμη και στην αγορά.
www.enet.gr