ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Μη επανδρωμένο θαλάσσιο σκάφος που κινείται με ανανεώσιμη ενέργεια


Πληθώρα τεχνολογιών, με στόχο το χαμηλό κόστος λειτουργίας και τις υψηλές επιδόσεις, ενσωματώνει το Aquarius USV της Eco Marine Power. Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο θαλάσσιο σκάφος επιφανείας το οποίο αξιοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το Aquarius κινείται χάρη σε έναν υβριδικό ηλιακό-ηλεκτρικό κινητήρα (ΗΜΡ- hybrid marine power), που συνοδεύεται από ηλιακούς συλλέκτες. Το σκάφος ενσωματώνει την τεχνολογία EnerfySail, που εκμεταλλεύεται την ηλιακή και αιολική ενέργεια. Οι μπαταρίες του επαναφορτίζονται είτε αυτόνομα εν πλω, είτε από πηγές στη στεριά ή σε άλλα σκάφη, μέσω προηγμένης τεχνολογίας που επιτρέπει την ταχεία επαναφόρτιση...
Επίσης, διαθέτει εξελιγμένα συστήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ΚΕΙ 3240 – αρχιτεκτονική συστήματος που συναντάται σε μεγάλο εύρος σκαφών.
Παράλληλα, ενσωματώνει μεγάλη ποικιλία αισθητήρων που έχουν αναπτυχθεί από την εταιρεία και συλλέγουν δεδομένα πάνω και κάτω από την επιφάνεια του νερού.
Τα δεδομένα αυτά είτε αποθηκεύονται στο σκάφος είτε μεταδίδονται σε σταθμούς ή σε άλλα πλοία. Η μετάδοση γίνεται μέσω Wi-Fi, δικτύων κινητής τηλεφωνίας ή δορυφορικών επικοινωνιών.
Πέρα από τη θάλασσα, ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη λειτουργία σε αστικές περιοχές, ποταμούς, κόλπους και λίμνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα κατεβάσματος των καταρτιών για πιο stealth χαρακτηριστικά.
Στις αποστολές που θα μπορούσε να αναλάβει περιλαμβάνονται παρακολούθηση μόλυνσης λιμανιών, ωκεανογραφικές έρευνες, επιτήρηση θαλάσσιων πάρκων, περιπολίες και συλλογή θαλασσίων στοιχείων γενικότερα.
Το Aquarius έχει μήκος πέντε μέτρα και μέγιστο πλάτος οκτώ. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2011 και αναμένεται οι πρώτες επιχειρησιακές δοκιμές ενός πρωτοτύπου να ξεκινήσουν το 2015.
www.naftemporiki.gr