ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

«Θηριώδες» σκάφος για αμφίβιες επιθέσεις

Η παρούσα έκδοση του σκάφους έχει τις μισές διαστάσεις σε σχέση με την τελική- ωστόσο παραμένει ογκώδης: περίπου 13 μέτρα μήκος, 8 μέτρα πλάτος και 5 μέτρα ύψος.
«Θηριώδη» εμφάνιση και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου φορτίου έχει το σκάφος το οποίο ενδεχομένως να αντικαταστήσει τα αποβατικά χόβερκραφτ εφόδου LCAC των πεζοναυτών των ΗΠΑ. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Business Insider, οι δοκιμές του UHAC (Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector), το οποίο προορίζεται για την αντικατάσταση του LCAC (Landing Craft Air Cushioned), άρχισαν στις 9 Ιουλίου στη Χαβάη. Η παρούσα έκδοση του σκάφους έχει τις μισές διαστάσεις σε σχέση με την τελική- ωστόσο παραμένει ογκώδης: περίπου 13 μέτρα μήκος, 8 μέτρα πλάτος και 5 μέτρα ύψος...  
Υπό κανονικές συνθήκες, το όχημα αναμένεται να είναι σε θέση να μεταφέρει στην ακτή τρία άρματα μάχης από απόσταση 200 ναυτικών μιλίων. Συνολικά, θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 190 τόννων, σχεδόν του τριπλασίου του LCAC. Επίσης, εν αντιθέσει με το χόβερκραφτ, το UHAC θα μπορεί να συνεχίζει να κινείται και στην ακτή και παραπέρα, σε δύσβατες περιοχές, χάρη στις πρωτοποριακές του φουσκωτές «ερπύστριες», οι οποίες είναι φτιαγμένες από αφρό και επιτρέπουν την κίνησή του τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά. Ωστόσο, μειονέκτημα αποτελεί η ταχύτητά του στο νερό, η οποία είναι μόλις 20 κόμβοι, περίπου η μισή σε σχέση με αυτήν του LCAC.  Παρόλα αυτά, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα των Marine Corps Times, στελέχη του Σώματος Πεζοναυτών εκτιμούν ότι αυτός είναι ένας παράγοντας ο οποίος μπορεί να ενσωματωθεί στον σχεδιασμό των επιχειρήσεων.
Η όλη ιδέα για το UHAC «γεννήθηκε» το 2008. Το Office of Naval Research δέχτηκε ένα concept σχέδιο από την Navatek, Inc, και έκτοτε το πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη.
www.naftemporiki.gr