ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Τεχνολογία κατά των συγκρούσεων στον δρόμο από τη Ford

Το Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ και κάμερας για να «σαρώνει» τον δρόμο μπροστά, και εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης με ένα όχημα ή έναν πεζό προειδοποιεί τον οδηγό.
Ένα νέο σύστημα driver-assist, χρήση του οποίου μπορεί να έχει αποτέλεσμα τη μείωση της δριμύτητας ή ακόμα και την πλήρη αποφυγή, κάποιων μετωπικών συγκρούσεων που εμπλέκουν οχήματα και πεζούς, ανέπτυξε η Ford. Το Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ και κάμερας για να «σαρώνει» τον δρόμο μπροστά, και εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης με ένα όχημα ή έναν πεζό προειδοποιεί τον οδηγό. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα στο 100% για να βοηθήσει στη μείωση της έντασης της σύγκρουσης- ή να την αποφύγει  πλήρως...
Σύμφωνα με τη  Ford, το Pre-Collision Assist μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφεύγουν οπίσθιες συγκρούσεις με άλλα οχήματα σε κάθε ταχύτητα, ενώ το Pedestrian Detection τους βοηθά να αποφεύγουν πεζούς σε χαμηλότερες ταχύτητες.
Το σύστημα θα κάνει το ντεμπούτο του ως διαθέσιμη τεχνολογία στο Ford Mondeo του 2015 που διατίθεται προς πώληση στην Ευρώπη μέσα στο έτος. Στη συνέχεια θα περάσει και σε άλλα οχήματα Ford και Lincoln σε όλον τον κόσμο. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, αν και μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε απρόσμενες καταστάσεις, δεν αντικαθιστά τον οδηγό και έχει περιορισμούς, μεταξύ των οποίων η αδυναμία πλήρους λειτουργίας κατά τη νύχτα, υπό συνθήκες χαμηλού φωτισμού και υπό κάποιες «δύσκολες» καιρικές συνθήκες.
Παρόλα αυτά στο φως της ημέρας και με καθαρό καιρό, είναι σε θέση να εντοπίζει πεζούς στο οδόστρωμα ή κοντά σε αυτό, και άτομα που βρίσκονται στον δρόμο του οχήματος. Εάν ένας πεζός εντοπιστεί μπροστά από το αυτοκίνητο και αναμένεται σύγκρουση, ο οδηγός προειδοποιείται ηχητικά και οπτικά. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει έγκαιρη αντίδραση, το σύστημα βελτιώνει την ανταποκριτικότητα των φρένων. Εάν και πάλι ο οδηγός  δεν ανταποκριθεί, τότε τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα.
Το σύστημα επεξεργάζεται πληροφορίες οι οποίες συλλέγονται από μια κάμερα στο παρμπρίζ και ένα ραντάρ στον προφυλακτήρα. Τα δεδομένα αυτά στη συνέχεια συγκρίνονται με μια βάση δεδομένων με φιγούρες ανθρώπων, προκειμένου να υπάρχει διάκριση μεταξύ των πεζών και του περιβάλλοντος/ διαφόρων αντικειμένων.
Μηχανικοί της εταιρείας το δοκίμασαν σε κλειστούς χώρους δοκιμών με κούκλες οι οποίες αναπαριστούσαν πεζούς και στη συνέχεια πέρασαν μήνες  εξελίσσοντας την τεχνολογία σε  δρόμους ανά τον κόσμο. «Αυτές οι δοκιμές στον πραγματικό κόσμο ήταν σημαντικό τμήμα της ανάπτυξη, επειδή οι πεζοί σε ένα  αστικό περιβάλλον μπορούν να παρουσιάσουν ένα μεγάλο εύρος πιθανών καταστάσεων» σημείωσε ο Σκοτ Λίντστρομ, στέλεχος της Ford στον τομέα των τεχνολογιών Driver Assist. «Καλύψαμε πάνω από 300.000 μίλια σε τρεις ηπείρους, που περιελάμβαναν ένα μεγάλο εύρος συνθηκών και καταστάσεων» συμπλήρωσε.
www.naftemporiki.gr