ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Χρέωση διαφημιστών μέσω…των βλεμμάτων των πελατών: Pay per gaze

Το σύστημα στη συνέχεια θα αναγνωρίζει τις διαφημίσεις στις οποίες πέφτει το βλέμμα του χρήστη, επιτρέποντας στη Google να χρεώνει ανάλογα τους διαφημιστές.
Έναν νέο όρο εισάγει η Google στο χώρο της διαφήμισης: ο λόγος για το αποκαλούμενο pay per gaze advertising, που στην ουσία επιτρέπει την ψηφιακή ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με διαφημίσεις στον «πραγματικό» κόσμο. Σύμφωνα με δημοσίευμα των NY Times, η εταιρεία κατοχύρωσε ευρεσιτεχνία, κατά  με την οποία μία συσκευή η οποία φοριέται στο κεφάλι και «μπορεί να παρακολουθεί το βλέμμα» (προφανώς το Google Glass) θα στέλνει εικόνες και την κατεύθυνση προς την οποία κοιτά ο χρήστης σε έναν server. Το σύστημα στη συνέχεια θα αναγνωρίζει τις διαφημίσεις στις οποίες πέφτει το βλέμμα του χρήστη, επιτρέποντας στη Google να χρεώνει ανάλογα τους διαφημιστές...
Όπως αναφέρεται στην εν λόγω πατέντα, την οποία εντόπισε το fastcompany.com, «το pay per gaze advertising δεν χρειάζεται να περιορίζεται στις online διαφημίσεις, αλλά μπορεί και να επεκταθεί σε συμβατικά διαφημιστικά μέσα, όπως πινακίδες, περιοδικά, εφημερίδες και άλλα είδη έντυπων μέσων».
Οι διαφημιστές θα χρεώνονται αναλόγως με το πόσο κάποιος κοιτά μια διαφήμιση στον πραγματικό κόσμο, και πόσο και πώς αυτός αλληλεπιδρά μαζί της. Σε παρεμφερή μονοπάτια κινούνται και άλλες εταιρείες, όπως η Umoove, η Tobii Technology και η Cube 26, που ασχολούνται με τεχνολογία αναγνώρισης κινήσεων του ματιού, των χειρονομιών και τις συναισθηματικές αντιδράσεις των καταναλωτών στις διαφημίσεις.
Αν και η Google δεν σκοπεύει επί της παρούσης να προβάλλει διαφημίσεις στο Google Glass (σε σημείο  που επιβάλλει περιορισμούς στους developers όσον αφορά τις εφαρμογές που αναπτύσσουν), θεωρείται πως κάποια στιγμή θα βρουν το δρόμο τους στη συσκευή, καθώς η εταιρεία έχει επισημάνει επανειλημμένα πως αναμένει το Glass να είναι κερδοφόρο.
Διαφημίσεις εκτιμάται πως θα εμφανιστούν στο Google Now, την εφαρμογή predictive search που προβάλλει πληροφορίες τις οποίες ο χρήστης δεν έχει ζητήσει ακόμα, «διαβάζοντας» τις συνήθειες και τις κινήσεις του.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της εν λόγω ευρεσιτεχνίας εντάσσονται και δυνατότητες augmented reality αναζητήσεων, καθώς ο χρήστης που θα κοιτά ένα αντικείμενο στον πραγματικό κόσμο θα βλέπει επιπλέον δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με αυτό.
Όπως εκτιμούν ειδικοί του χώρου, το Google Glass θα φέρει σημαντικές αλλαγές στον χώρο της διαφήμισης στον πραγματικό κόσμο, καθώς πρακτικά θα επιτρέπουν, μέσω της augmented reality, στους διαφημιστές να τοποθετήσουν «virtual» διαφημίσεις οπουδήποτε επιθυμούν.
www.naftemporiki.gr