ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Erasmus 2013: Σημαντική διάκριση για το ΤΕΙ Κρήτης


Με το αργυρό βραβείο Erasmus 2013 τιμήθηκε, σήμερα στις Βρυξέλλες, το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης, για τις επενδύσεις του στην ποιοτική διδασκαλία και τις ευκαιρίες που προσφέρει για επιμόρφωση στο εξωτερικό, τόσο για τους σπουδαστές, όσο και για τους καθηγητές. Το χρυσό έπαθλο έλαβε το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών JAMK στο Jyväskylä της Φινλανδίας, όπου κάθε χρόνο το 70% του προσωπικού λαμβάνει μέρος σε κατάρτιση Erasmus στο εξωτερικό, ενώ το χάλκινο έπαθλο απονεμήθηκε στο Πολυτεχνείο της Βαλένθια της Ισπανίας (Universitat Politècnica). Τα τρία αυτά τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα που ανακηρύχθηκαν νικητές των ευρωπαϊκών βραβείων Erasmus 2013, λαμβάνουν χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Erasmus...
Η επίτροπος, αρμόδια για θέματα Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, Ανδρούλλα Βασιλείου, συνεχάρη τους εκπροσώπους των ιδρυμάτων που κέρδισαν τα βραβεία, τονίζοντας ότι «κατέδειξαν την αξία του Erasmus από την άποψη των ευκαιριών που προσφέρει για διδασκαλία και επιμόρφωση στο εξωτερικό, καθώς η πείρα που αποκόμισε το πανεπιστημιακό προσωπικό από την εργασία του σε διαφορετικό, διεθνές περιβάλλον προσφέρει τεράστιο όφελος, τόσο στους φοιτητές του ιδρύματος υποδοχής, όσο και στους φοιτητές του ιδρύματος αποστολής».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε και τα 4.500 τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα που διαθέτουν πανεπιστημιακό χάρτη Erasmus να αναδείξουν ιστορίες επιτυχίας που έχουν να κάνουν με την κινητικότητα του προσωπικού και με βραχύχρονα εντατικά προγράμματα, όπως τα διεθνή θερινά σχολεία. Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες συμπεριέλαβαν στον τελικό κατάλογο τα 20 καλύτερα παραδείγματα, από τα οποία επιλέχθηκαν τα τρία ιδρύματα που βραβεύτηκαν.
Πέρα από τις υποτροφίες που χορηγήθηκαν σε φοιτητές για σπουδές ή κατάρτιση στο εξωτερικό, το Erasmus χρηματοδότησε περισσότερες από 300.000 ανταλλαγές προσωπικού για διδασκαλία και επιμόρφωση και περισσότερα από 3.200 εντατικά προγράμματα από το 1997. Συνολικά, αυτές οι δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν περίπου το 9% του προϋπολογισμού του Erasmus.
Τέλος, σημειώνεται ότι το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης έχει περισσότερους από 15.000 φοιτητές, που παρακολουθούν μαθήματα σε έξι διαφορετικές πόλεις της Κρήτης. Από το 2005, τα 22 εντατικά προγράμματα του τεχνολογικού ιδρύματος διαμόρφωσαν τη βάση για τη διεθνοποίηση, συνάπτοντας δεσμούς με την τοπική βιομηχανία, καθώς και με ηγετικά, σε παγκόσμιο επίπεδο, ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Imperial College του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα προγράμματα σπουδών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης να αποκτήσουν διεθνή διάσταση και να γνωρίσουν το έργο του πανεπιστημιακοί από όλη την Ευρώπη.
Πηγή: ΑΠΕ,www.imerisia.gr