ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Παρθενικό ταξίδι για τον μεγαλύτερο πλωτό γερανό του κόσμου

Το Pieter Schelte λίγο μετά τον απόπλου από τη Νότιο Κορέα
Ρότερνταμ 
Ο μεγαλύτερος πλωτός γερανός του κόσμου, ικανός να σηκώνει ολόκληρες πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα και πλέει τώρα προς το Ρότερνταμ. Το Pieter Schelte, το οποίο λέγεται ότι κόστισε 2,97 δισεκατομμύρια δολάρια, κατασκευάστηκε για λογαριασμό της Allseas, ελβετικής εταιρείας που ειδικεύεται στις υποβρύχιες κατασκευές και την εγκατάσταση υποβρύχιων αγωγών. Το πλοίο, το οποίο έχει μήκος 382 μέτρα και πλάτος 124 μέτρα, είναι η πιο ογκώδης πλωτή κατασκευή του κόσμου, με εκτόπισμα 932.000 τόνων. Συγκριτικά, ο Τιτανικός είχε μήκος 261 μέτρα και εκτόπιζε 50.000 τόνους νερού...
Όμως το Pieter Schelte δεν είναι η μακρύτερη πλωτή κατασκευή. Αυτός ο τίτλος ανήκει στο Shell Prelude, μια «πλωτή πλατφόρμα υγροποιημένου φυσικού αερίου», μήκους 488 μέτρων, η οποία κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα. 

Δεδομένου όμως ότι το Prelude δεν έχει δικούς του κινητήρες, οι περισσότεροι δεν το θεωρούν πλοίο. Τον τίτλο του μακρύτερου πλοίου έχει η κλάση Maersk Triple Ε, μια οικογένεια φορτηγών για εμπορευματοκιβώτια μήκους 400 μέτρων.

Το Pieter Schelte αναμένεται να φτάσει το Δεκέμβριο στο λιμάνι του Ρότερνταμ για την εγκατάσταση των τελευταίων συστημάτων.

Μετά την ολοκλήρωσή του, θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του αγωγού South Stream στη Μαύρη Θάλασσα, όπου θα ποντίζει υπεράκτιες πλατφόρμες και υποβρύχιους αγωγούς.

Ο γερανός του μπορεί να σηκώνει βάρος 48.000 τόνων, ωστόσο η Allseas σκοπεύει να κατασκευάσει τα επόμενα χρόνια έναν ακόμα μεγαλύτερο γερανό, ο οποίος θα έχει πλάτος 160 μέτρα και θα σηκώνει φορτία 72.000 τόνων.
www.tovima.gr