ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Δοκιμή υπερ-υπερηχητικού αεροσκάφους πραγματοποίησε το Πεντάγωνο

Ουάσινγκτον
Η Υπηρεσία Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων του αμερικανικού Πενταγώνου (DARPA) πραγματοποίησε την δοκιμή ενός μη επανδρωμένου πειραματικού αεροσκάφους, το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20πλάσια εκείνης του ήχου, δηλαδή περίπου 21.000 χλμ/ώρα. Το HTV-2 θα μπορούσε να κάνει τη διαδρομή Αθήνα - Λονδίνο σε 7 λεπτά! Το Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 (HTV-2) εκτοξεύεται με τη βοήθεια πυραύλου, από τον οποίο αποσπάται όταν φτάσει στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας, προκειμένου να πραγματοποιήσει το ιλιγγιώδες ταξίδι του...

Η εκτόξευση του φουτουριστικού οχήματος έγινε με επιτυχία από την Αεροπορική Βάση Βάντεμπεργκ της Καλιφόρνια, με προγραμματισμένη πορεία νότια και δυτικά, μέχρι το σημείο πτώσης του στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Η DARPA ανακοίνωσε αρχικά ότι το HTV-2 ακολουθούσε την προγραμματισμένη πορεία και έστελνε στη βάση δεδομένα τηλεμετρίας. Εντούτοις, 20 λεπτά μετά την απογείωση, κατά τη φάση καθόδου, το αεροσκάφος «σώπασε» και έκτοτε η τύχη του αγνοείται.
Σαράντα πέντε λεπτά αργότερα, το Πεντάγωνο καθησύχασε ότι το αεροσκάφος είναι σχεδιασμένο να τερματίσει την πτήση του στη θάλασσα εάν βρίσκεται σε κίνδυνο, ή βγει εκτός ελέγχου.
Πρόκειται για τη δεύτερη δοκιμή ενός παρόμοιου υπερηχητικού αεροσκάφους. Η προηγούμενη έκδοση του HTV πέταξε τον Απρίλιο του 2010, χάνοντας και αυτή επαφή με τη βάση ελέγχου 9 λεπτά μετά την απογείωση.
Στόχος των δοκιμών αυτών είναι η καλύτερη κατανόηση της δυναμικής της υπερηχητικής πτήσης. Αν και το ταξίδι σε τέτοιες ταχύτητες έχει προφανείς εμπορικές χρήσεις, η πρώτη του εφαρμογή αναμένεται στον τομέα της Άμυνας.
Το αμερικανικό Πεντάγωνο προσπαθεί να αναπτύξει τεχνολογία προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίσει απειλές ανά την υφήλιο με ταχύτητες παρόμοιες με αυτές που μπορεί να αναπτύξει το Falcon HTV-2.
Αν και στο Διάστημα είναι ευκολότερο να αναπτυχθούν παρόμοιες ή και μεγαλύτερες ταχύτητες, ένα σκάφος που πετά με 20 Mach στην ατμόσφαιρα (δέκα φορές ταχύτερα από τα ταχύτερα μαχητικά τζετ) θεωρείται δυσκολότερο να αναχαιτιστεί.
Newsroom ΔΟΛ, www.in.gr, 
www.newsbomb.gr