ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Επιτυχής υπερατλαντική πτήση με βιοκαύσιμο

Ένα Boeing 777 - 200 ER της εταιρείας Aeromexico, έγινε το πρώτο αεροσκάφος που πραγματοποίησε με επιτυχία υπερατλαντική πτήση με τη χρήση βιοκαυσίμων. Το αεροσκάφος απογειώθηκε από την Πόλη του Μεξικού με 250 επιβάτες και προσγειώθηκε προχθές Τρίτη με ασφάλεια στη Μαδρίτη. Χρειάστηκε 11 ώρες για να καλύψει την απόσταση χρησιμοποιώντας 30% χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα βιοκαύσιμα (20 τόνους) και 70% κηροζίνη (55 τόνους)...


Σύμφωνα με τους αρμόδιους με τον συγκεκριμένο συνδιασμό καυσίμων εξοικονομήθηκαν 1,5 τόνοι παραδοσιακού καυσίμου. "Η πτήση ήταν εξαιρετική και οι κινητήρες του αεροσκάφους λειτούργησαν πολύ καλά. Είχαμε πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές και γνωρίζαμε ότι όλα θα πάνε καλά," δήλωσε ο κυβερνήτης του, Φρανσίσκο Φερνάντες Σάρντα.
Το βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε παράγεται από το φυτό jatropha curcas, το οποίο φύεται στο νοτιοδυτικό Μεξικό.
Σημειώνεται ότι η χρήση του δεν είναι ακόμη οικονομικά βιώσιμη λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής. Ωστόσο η Aeromexico σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το βιοκαύσιμο μέσα στον επόμενο χρόνο για κοντινότερες πτήσεις σε προορισμούς όπως το Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ, www.in.gr