ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Ακτίνα ραδιοκυμάτων ακινητοποιεί αυτοκίνητα από μακριά: Αναγκάζει οχήματα να ακινητοποιηθούν σβήνοντας από μακριά τον κινητήρα

Λονδίνο 
Δέκα επτά κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο φέρεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρωτότυπο μιας συσκευής που αναγκάζει οχήματα να ακινητοποιηθούν σβήνοντας από μακριά τον κινητήρα. Το σύστημα RF Safe-Stop της βρετανικής E2V εκπέμπει παλμούς ραδιοκυμάτων που παρεμβαίνουν στα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος. Μπορεί έτσι να ακινητοποιεί αυτοκίνητα σε τρία δευτερόλεπτα από απόσταση 50 μέτρων. «Και αν ο οδηγός του οχήματος επιχειρήσει να ανάψει ξανά στη μηχανή, απλά το ξαναχτυπάς με την ακτίνα και σβήνεις ξανά τον κινητήρα» λέει ο Άντι Γουντ της εταιρείας στο δικτυακό τόπο The Engineer...


Όπως εξήγησε, το σύστημα εκπέμπει παλμούς ακτινοβολίας στη ζώνη S του ραδιοφάσματος, στην οποία λειτουργούν επίσης τα ραντάρ και ορισμένοι δορυφόροι επικοινωνίας. Εκπέμπει επίσης στη ζώνη L, η οποία χρησιμοποιείται και σε στρατιωτικές εφαρμογές.



Οι ζώνες αυτές, δηλαδή το μήκος κύματος της ακτινοβολίας, επιλέχθηκε έτσι ώστε να δημιουργεί επαγωγικά ρεύματα στα καλώδια του οχήματος. Το ρεύμα αυτό φτάνει μέχρι το immobilizer ή την Μονάδα Ελέγχου Κινητήρα (ECU) και την αναγκάζει να προχωρήσει σε επανεκκίνηση.



Οι δοκιμές



Το πρωτότυπο του RF Safe-Stop λειτούργησε ικανοποιητικά σε επίδειξη που παρακολούθησε το BBC -τα λαμπάκια στον πίνακα οργάνων αναβόσβησαν για λίγο και το αυτοκίνητο σταμάτησε αργά και με ασφάλεια. Η εταιρεία το έχει επίσης παρουσιάσει σε εκθέσεις συστημάτων ασφαλείας και ισχυρίζεται ότι έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 17 χωρών και πέντε κυβερνητικών υπηρεσιών της Βρετανίας.



Το πρωτότυπο έχει δοκιμαστεί εγκατεστημένο σε ημιφορτηγά Nissan Navaro και Toyota Land Cruiser, θα μπορούσε όμως να τοποθετείται και σε μόνιμες βάσεις στο έδαφος ή ακόμα και σε ελικόπτερα.Πέρα από την ευελιξία, ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα δεν θέτει σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες των οχημάτων όπως συμβαίνει με τα καρφιά που τοποθετούνται ορισμένες φορές στο δρόμο γύρω από ευαίσθητους χώρους, ειδικά αν πρόκειται για μοτοσικλέτες.



Το μόνο πρόβλημα, παραδέχεται η E2V, είναι ότι οι ηλεκτρομαγνητικοί παλμοί δεν έχουν καμία σημαντική επίδραση σε οχήματα παλαιότερης κατασκευής, τα οποία δεν βασίζονται σε ηλεκτρονικά συστήματα.
www.tovima.gr