ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

Βενζινοκινητήρας με 50% μικρότερη κατανάλωση

Σε μερικά χρόνια, τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη θα μπορούν να συναγωνισθούν σε οικονομία καυσίμου τα καλύτερα σημερινά υβριδικά Ι.Χ. Αυτός είναι ο μεγαλεπήβολος στόχος της πολυεθνικής εταιρείας  Delphi η οποία αναπτύσσει έναν κινητήρα βενζίνης που θα έχει κατανάλωση κατά 50% μικρότερη συγκριτικά με τους υπάρχοντες βενζινοκινητήρες. Σύμφωνα με την Delphi, που κατασκευάζει διάφορα εξαρτήματα για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, στην πραγματικότητα ο κινητήρας της θα υπερέχει και από τα υβριδικά συστήματα, αφού θα είναι λιγότερο περίπλοκος και επομένως φθηνότερος στην παραγωγή...
Προς το παρόν, η Delphi έχει δοκιμάσει την τεχνολογία της σε μία πρωτότυπη, μονοκύλινδρη μηχανή. Η τεχνολογία αυτή συνδυάζει τη λειτουργία των κινητήρων ντίζελ και των βενζινοκινητήρων, ώστε να προσφέρει τα οφέλη και των δύο - δηλαδή την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, με τις μικρότερες παράλληλα εκπομπές ρύπων. Μία βασική διαφορά των δύο κινητήρων είναι ότι οι κινητήρες βενζίνης χρειάζονται ηλεκτρικό σπινθήρα για να προκαλέσουν ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ στις μηχανές ντίζελ η καύση του πετρελαίου θέρμανσης γίνεται μέσω της θερμότητας που αναπτύσσεται κατά τη συμπίεση αέρα.
Εδώ και δεκαετίες, πολλοί ερευνητές έχουν επιχειρήσει να τροποποιήσουν τους κινητήρες ντίζελ ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με βενζίνη. Χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα, αφού οι πειραματικοί κινητήρες είτε είχαν μικρή απόδοση είτε προκαλούσαν πολύ θόρυβο.
Η Delphi ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία που ανέπτυξε λύνει το πρόβλημα, αφού επιτρέπει την ανάφλεξη της βενζίνης μέσω συμπίεσης, με τον κινητήρα να παραμένει αθόρυβος και να μην χάνει σε απόδοση. Παράλληλα, εκτός από πιο οικονομικός στην κατανάλωση καυσίμου, ο κινητήρας της Delphi θα είναι το ίδιο ανθεκτικός με τους σημερινές μηχανές ντίζελ.
Η εταιρεία ετοιμάζεται ήδη να κατασκευάσει μία πρωτότυπη μηχανή πολλαπλών κυλίνδρων, που θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Αν οι δοκιμές και σε αυτή τη μηχανή έχουν ανάλογα αποτελέσματα, τότε ο κινητήρας θα είναι έτοιμος μπει σε μαζική παραγωγή. 
www.naftemporiki.gr