ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Η πρώτη μη επανδρωμένη πτήση επιβατηγού αεροσκάφους στη Βρετανία

Το εν λόγω αεροπλάνο, που χαρακτηρίζεται ως «Flying Testbed» περιέχει ειδικούς αισθητήρες και εξελιγμένη ρομποτική τεχνολογία για τον εντοπισμό και την αποφυγή κινδύνων.

Την πρώτη μη επανδρωμένη πτήση επιβατηγού αεροσκάφους στον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου πραγματοποίησε ένα Jetstream, το οποίο απογειώθηκε από το Γουόρτον (Λανκασάιρ) και προσγειώθηκε στο Ινβέρνες. Αν και την απογείωση και την προσγείωση χειρίστηκε πιλότος που επέβαινε στο αεροσκάφος, ο πιλότος που το χειριζόταν κατά την πτήση βρισκόταν στο έδαφος, στο Εθνικό Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της Μεγάλης Βρετανίας. Δεν υπήρχαν επιβάτες, αλλά το 16θέσιο αεροπλάνο κινήθηκε σε εναέριο χώρο που χρησιμοποιείται από επιβατηγά αεροσκάφη...
Το εν λόγω αεροπλάνο, που χαρακτηρίζεται ως «Flying Testbed» περιέχει ειδικούς αισθητήρες και εξελιγμένη ρομποτική τεχνολογία για τον εντοπισμό και την αποφυγή κινδύνων.
Πρόκειται για την τελευταία από μία σειρά δοκιμαστικών πτήσεων της Astraea (Autonomous Systems Technology Related Airborne Evaluation and Assessment), που έχει λάβει χρηματοδότηση 62 εκατομμυρίων λιρών από την βρετανική κυβέρνηση και αεροπορικές εταιρείες για έρευνες περί της χρήσης πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου.  Το όλο πρόγραμμα χαίρει της υποστήριξης της CAA (Civil Aviation Authority).
Σε περσινή συνδιάσκεψη, ο υπεύθυνος προγράμματος, Λάμπερτ Ντόπινγκ- Χέπενσταλ, είχε πει ότι, πέρα από τις τεχνικές προκλήσεις, προκύπτουν και σημαντικά ηθικά και νομικά θέματα, τα οποία πρέπει να λυθούν εάν είναι να καθιερωθούν οι πολιτικές μη επανδρωμένες πτήσεις.
www.tovima.gr