ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Η ψηφιακή «ανάσταση» του Μπρους Λι

Πίσω από την καμπάνια βρίσκεται η κινεζική διαφημιστική ΒΒΗ.
Ο θρύλος των πολεμικών τεχνών, και διάσημος «δράκος» του κινηματογράφου, Μπρους Λι, «αναστήθηκε», 40 χρόνια μετά το θάνατό του, για τους σκοπούς διαφήμισης του ουίσκι Johnnie Walker, χάρη στην τεχνολογία γραφικών υπολογιστή. Το διαφημιστικό μήνυμα «Hail to the Game Changers», διάρκειας 90 δευτερολέπτων, απεικονίζει τον Μπρους Λι να περιπλανιέται σε ένα ξενοδοχείο του σύγχρονου Χονγκ Κονγκ, φιλοσοφώντας σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να «αλλάξει το παιχνίδι»...
Το βίντεο αρχικά είχε γυριστεί με πρωταγωνιστή τον Ντάνι Τσαν, «σωσία» του διάσημου σταρ. Στη συνέχεια, υπήρξε επέμβαση με τρισδιάστατα μοντέλα του Μπρους Λι, τα οποία δημιουργήθηκαν βάσει ταινιών, φωτογραφιών και συνεντεύξεων του Κινεζοαμερικανού ηθοποιού. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης αναδημιουργία του προσώπου του Μπρους Λι μέσω CGI, μία διαδικασία που διήρκεσε πάνω από εννέα μήνες για να επιτευχθεί το απαιτούμενο επίπεδο λεπτομέρειας.
Ο σκηνοθέτης, Τζόζεφ Καν, λέει πως η ομάδα του έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να τιμηθεί το πνεύμα του σταρ, φέρνοντας στο όλο project την Σάνον Λι, κόρη του ηθοποιού, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι η αναδημιουργία θα ήταν όσο το δυνατόν πιο ακριβής σε κάθε επίπεδο.
Πίσω από την καμπάνια βρίσκεται η κινεζική διαφημιστική ΒΒΗ. Η διαφήμιση σε πρώτη φάση απευθύνεται στην κινεζική αγορά, αλλά υπάρχουν σχέδια για διεθνή προβολή της. Οι αντιδράσεις του κοινού στα  social media φαίνονται να είναι ανάμεικτες.
www.naftemporiki.gr