ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Το σχέδιο αναβιώνει: Τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου θέλει να κατασκευάσει η Κίνα

Η σήραγγα (κόκκινο) θα συνέδεε τα άκρα του κόλπου του Μποχάι, ο οποίος αντιστοιχεί στο εσώτερο τμήμα της Κίτρινης Θάλασσας (Προσαρμογή από NASA Goddard Spaceflight Center)  

Πεκίνο, Κίνα
Η Κίνα θα επενδύσει 260 δισεκατομμύρια γουάν, ή περίπου 32 δισεκατομμύρια ευρώ, για την αναβίωση ενός παλιού σχεδίου αφορά την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο. Το τούνελ στα Στενά του Μποχάι, μήκους 123 χιλιομέτρων, θα συνέδεε τις ανατολικές με τις βορειοανατολικές περιοχές της χώρας, μειώνοντας την απόσταση κατά σχεδόν 1.000 χλμ. Η σήραγγα θα ξεκινάει από το λιμάνι της πόλης Νταλιάν στην βορειοανατολική επαρχία Λιαονίνγκ και θα καταλήγει στην πόλη Γιαντάι στην ανατολική Σαντόνγκ, αναφέρει ο δικτυακός τόπος China Economic Net...
Πάντως το δημοσίευμα δεν διευκρινίζει πότε θα ξεκινήσει το έργο και πότε θα ολοκληρωθεί.
Η Κίνα είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το σχέδιο το 1994, εκτιμώντας ότι η σήραγγα θα είχε ολοκληρωθεί έως το 2010 με κόστος κόστος 10 δισ. δολάρια. Είκοσι χρόνια αργότερα, το φιλόδοξο παραμένει στο στάδιο του σχεδιασμού, αναφέρει ο δικτυακός τόπος χωρίς να δίνει λεπτομέρειες.


Το κόστος για την κατασκευή της σήραγγας θα μπορούσε να αποσβεστεί σε διάστημα 12 ετών, δήλωσε ο Ουάνγκ Μενγκσού, μέλος της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανικών, ο οποίος εκτίμησε ότι τα ετήσια έσοδα από την λειτουργία της σήραγγας θα ανέρχονται σε περίπου 20 δισεκατομμύρια γουάν.



Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου βρίσκεται στην Ιαπωνία -η σήραγγα Σεϊκάν, μήκους 54 χιλιομέτρων, συνδέει τις νήσους Χονσού και Χοκάιντο και παραδόθηκε το 1988 ύστερα από δύο δεκαετίες κατασκευής.



Ξεπερνά κατά τρία περίπου χιλιόμετρα τη σήραγγα της Μάγχης, η οποία συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία και έχει μήκος περίπου 51 χιλιομέτρων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters
www.in.gr