ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Διάφανο GPS στο παρμπρίζ

Οι υποδείξεις και πληροφορίες που προβάλλονται είναι βασικές, αλλά επαρκείς.
Τα GPS κάποτε ήταν συσκευές «για τους λίγους», αλλά πλέον αυτό έχει αλλάξει, καθώς αποτελούν σχετικά συνηθισμένο αξεσουάρ που συναντάται σε πολλά αυτοκίνητα. Ωστόσο, παρά την εξέλιξη και τη διάδοσή τους, το πρόβλημα της στιγμιαίας απόσπασης της προσοχής του οδηγού για μία ματιά στην οθόνη του GPS, εάν οι φωνητικές εντολές δεν επαρκούν, εξακολουθεί να υφίσταται. Προς την κατεύθυνση της επίλυσής του κινείται η Garmin, μέσω του Garmin HUD (Heads Up Display), το οποίο παραπέμπει στις αντίστοιχες οθόνες HUD που χρησιμοποιούνται σε μαχητικά αεροσκάφη...
Το Garmin HUD προβάλλει τις οδηγίες σε μία διαφανή οθόνη- «ταινία» που τοποθετείται στο παρμπρίζ ή σε έναν ειδικό φακό ανάκλασης που περιλαμβάνεται στο πακέτο, δίνοντας τις επιθυμητές πληροφορίες ενώ παραμένει εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού- χρήστη όσο αυτός οδηγεί, έχοντας τα μάτια στο δρόμο.

Οι υποδείξεις και πληροφορίες που προβάλλονται είναι βασικές, αλλά επαρκείς: ταχύτητα, όριο ταχύτητας στο δρόμο (και σχετική ενημέρωση εάν ο οδηγός το υπερβεί), βελάκια για στροφές, απόσταση μέχρι την επόμενη στροφή και χρόνος προς τον προορισμό, ενώ ενημερώνει και για θέσεις καμερών ασφαλείας στο δρόμο ή και για πιθανές καθυστερήσεις στην πορεία.
Το Garmin HUD είναι συμβατό με smartphones (με iOS, Android, Windows Phone 8) που διαθέτουν Bluetooth και έχουν εγκατεστημένες τις εφαρμογές Garmin StreetPilot και Navigon, οι οποίες παρέχουν τις φωνητικές οδηγίες, είτε μέσω του ηχείου του τηλεφώνου είτε μέσω του στερεοφωνικού συστήματος του αυτοκινήτου (συνδέεται με το τηλέφωνο μέσω Bluetooth).
Κατά την Garmin, η εν λόγω συσκευή φέρνει την τεχνολογία HUD στην πλειοψηφία των οδηγών σε προσιτή τιμή, αυξάνοντας την ασφάλεια στους δρόμους. Αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι στην τιμή των 129,99 δολαρίων.
www.naftemporiki.gr