ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Formula με ελληνική υπογραφή



Κι όμως, οι Έλληνες μπορούμε... Με πολλή δουλειά, κέφι, ιδέες και με ελάχιστα έως... καθόλου χρήματα, η φοιτητική ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατάφερε να κατασκευάσει το δικό της αγωνιστικό μονοθέσιο και μάλιστα να το παρουσιάσει πριν από λίγες ημέρες στο κοινό. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού ανάλογες προσπάθειες έχουμε δει και στο παρελθόν. Δυστυχώς, σπάνια υπάρχει συνέχεια, με αποτέλεσμα επιστήμονες με όρεξη και μεράκι να μένουν αναξιοποίητοι ή απλώς να ταξιδεύουν εκτός συνόρων σε αναζήτηση καλύτερης τύχης. Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της... Μια έκφραση που την έχουμε ακούσει πολλές φορές και τελικά ταιριάζει γάντι σε τέτοιες περιπτώσεις...
Τέσσερα χρόνια δουλειά...
Για να φτιαχτεί το ελληνικό μονοθέσιο με την ονομασία «Χείρων» έπρεπε να περάσουν τέσσερα χρόνια σκληρή δουλειά τόσο από πλευράς κατασκευής όσο και δοκιμών, προκειμένου να μπορεί να αντεπεξέλθει στις σκληρές συνθήκες ενός αγώνα. Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παράγεται εξολοκλήρου από φοιτητές του Π.Θ. και η ομάδα θα το παρουσιάσει στον διεθνή διαγωνισμό Formula SAE που θα διεξαχθεί στην Ιταλία τον Σεπτέμβριο. Εκεί θα λάβει μέρος κανονικά σε αγώνα μήκους 22 χιλιομέτρων και θα αναμετρηθεί με σχεδόν 500 πανεπιστήμια.
Συνολικά, πάντως, είναι η τρίτη συμμετοχή της ομάδας στον διαγωνισμό FSAE. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011 στην πίστα του Varano στην Ιταλία, όπου η ομάδα κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική! Η δεύτερη συμμετοχή ήταν τον Ιούλιο του 2012 στην πίστα του Silverstone στην Αγγλία, όπου κατετάγη 9η (3η θέση στο Design, 5η θέση στο Business Presentation). Να σημειώσουμε ότι στις δύο πρώτες περιπτώσεις η συμμετοχή αφορούσε συγκεκριμένες κατηγορίες του διαγωνισμού, ενώ αυτήν τη φορά το μονοθέσιο θα κριθεί στο σύνολο με αγώνα τον οποίο θα πραγματοποιήσει...
Επιδόσεις και υποστηρικτές...
Να σημειώσουμε ότι το εν λόγω μονοθέσιο εφοδιάζεται από ένα μηχανικό σύνολο 599 κ.εκ. που προέρχεται από Honda CBR 600. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα. Τον κινητήρα τον έχει παραχωρήσει ο όμιλος Σαρακάκη. 

Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε τον πολύ σημαντικό ρόλο διάφορων εταιρειών, οι οποίες σχεδόν χωρίς κέρδος υποστηρίζουν τέτοιες προσπάθειες. Αντίστοιχη βοήθεια και εκείνη της εταιρείας Agripan, που δίνει τα ελαστικά της Avon, της εταιρείας Motul για τα λάδια κ.ά.

Ραντεβού λοιπόν στην Ιταλία τον Σεπτέμβριο, όπου ελπίζουμε η ελληνική ομάδα να κατακτήσει το χρυσό!!!
 
Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος - Γεωργία Μανώλη

Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
www.zougla.gr