ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Ποδήλατο Φόρμουλα 1: «Πιάνει» τα 80 χλμ την ώρα με την ενίσχυση του ηλεκτρικού κινητήρα του

Βερολίνο 
Η ποδηλασία αποκτά άλλον αέρα με το Wörthersee της Audi, ένα ποδήλατο το οποίο, με την ενίσχυση του ηλεκτρικού κινητήρα του, σας επιτρέπει να «πιάσετε» με τα πεντάλ σας τα 80 χλμ την ώρα. Χάρη στην ταχύτητά του και όχι μόνο το e-bike της Audi δημιουργεί μια άλλη, ξεχωριστή κατηγορία από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Μπορείτε επίσης να το οδηγήσετε με τον παραδοσιακό τρόπο, χωρίς ηλεκτροκίνηση, αλλά και να το αφήσετε να σας… πάει μόνο του ή να σας «στηρίξει» για να εκτελέσετε εντυπωσιακά κόλπα. Το Wörthersee έχει σχεδιαστεί από τους σχεδιαστές της Audi στην παραμικρή του λεπτομέρεια - από το τιμόνι ως τις ζάντες. Είναι εξαιρετικά ελαφρύ για το είδος του (ο σκελετός από ανθρακόνημα ζυγίζει μόλις 1,6 κιλά ενώ το συνολικό βάρος του ποδηλάτου με όλα τα εξαρτήματα είναι 21 κιλά) και διαθέτει κινητήρα 2,3 kW – τον πιο ισχυρό που υπάρχει σε ποδήλατο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του...
Η ισχύς αυτή προσφέρει έξτρα ώθηση για ισορροπία και ταχύτητα 50 χλμ την ώρα στο «αυτόματο» πρόγραμμα – όταν δηλαδή ο αναβάτης νιώθει κουρασμένος και αφήνει το ποδήλατο να κινηθεί μόνο του. Αν ο ποδηλάτης χρησιμοποιήσει την ηλεκτροκίνηση παράλληλα με τα πεντάλ, η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φθάσει τα 80 χλμ την ώρα – ικανή να του χαρίσει μια κλήση για υπερβολική ταχύτητα με ποδήλατο σε πολλούς δρόμους.
Το νέο ποδήλατο της Audi λειτουργεί με μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία μπορεί να επαναφορτισθεί πλήρως σε 2,5 ώρες ή να αντικατασταθεί εύκολα με μια ήδη φορτισμένη «αναπληρωματική» μπαταρία. Η αυτονομία του – όταν κινείται με το μέγιστο της ταχύτητας – κυμαίνεται από 50 ως 70 χλμ.
Πρόγραμμα για «σούζες»
Ο αναβάτης του Wörthersee μπορεί να επιλέξει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – από τον «παραδοσιακό» τρόπο ποδηλασίας ως και ένα ειδικό πρόγραμμα για «σούζες».
Με το πρόγραμμα «Pure» ο ποδηλάτης κινεί το ποδήλατο μόνο με τα πεντάλ, ενώ με το «Pedelec» η κίνηση των πεντάλ ενισχύεται από τον ηλεκτρικό κινητήρα. Το «eGrip» είναι για τις στιγμές της μεγάλης κόπωσης, εφόσον ο κινητήρας αναλαμβάνει πλήρως την κίνηση του ποδηλάτου ενώ ο αναβάτης απλώς χειρίζεται το τιμόνι.
Στο πρόγραμμα «Wheelie» η ισχύς ελέγχεται ηλεκτρονικά ώστε να βοηθήσει τον αναβάτη όταν εκείνος κινείται με τη μπροστινή ρόδα στον αέρα: το «Power Wheelie»  είναι για τους πιο «αδέξιους» ποδηλάτες ενώ το «Balanced Wheelie» απευθύνεται στους πιο έμπειρους διατηρώντας ηλεκτρονικά την ισορροπία καθώς ο αναβάτης μετατοπίζει το βάρος του προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Η τιμή του Wörthersee δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, το γεγονός όμως ότι η Audi το αποκαλεί στο δελτίο Τύπου της «show bike» υποδηλώνει ότι μάλλον θα κυκλοφορήσει αρχικά ως μοντέλο επιδείξεων και άρα θα αργήσουμε να το δούμε στα «κοινά» ποδηλατάδικα.
www.tovima.gr