ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Παρθενική πτήση για το πρώτο «τυπωμένο» αεροσκάφος

Σαουθάμπτον, Ηνωμένο Βασίλειο
Ένα μικρό, μη επανδρωμένο αεροπλάνο που περιφέρεται πάνω από την πανεπιστημιούπολη του Σαουθάμπτον είναι το πρώτο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε σχεδόν εξολοκλήρου με σύστημα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Οι περισσότεροι εκτυπωτές 3D λειτουργούν περίπου όπως οι συμβατικοί εκτυπωτές ψεκασμού, αντί για μελάνι όμως εκτοξεύουν ...

σταγονίδια πλαστικών ή μεταλλικών υλικών και δημιουργούν τρισδιάστατα αντικείμενα στρώμα προς στρώμα.
Χρησιμοποιούνται κυρίως για την κατασκευή βιομηχανικών προτύπων, τα τελευταία χρόνια όμως έχουν αρχίσει να επεκτείνονται στη βιομηχανική παραγωγή περίπλοκων αντικειμένων.
H ομάδα του καθηγητή Άντι Κιν «τύπωσε» το αεροπλάνο με μια παραλλαγή της συμβατικής τεχνικής, στην οποία κάθε στρώμα υλικού σχηματίζεται από μια δέσμη λέιζερ που λιώνει μικρά σωματίδια πλαστικού ή μετάλλου και τα ενώνει με το υποκείμενο στρώμα.
Ολόκληρη η άτρακτος, οι πτέρυγες και οι εσωτερικές επιφάνειες του αεροπλάνου τυπώθηκαν έτσι ώστε να «κουμπώνουν» μεταξύ τους χωρίς βίδες ή άλλα συνδέσεις, επισημαίνουν οι ερευνητές.
Τέτοιου είδους εξαρτήματα θα ήταν δύσκολο και δαπανηρό, ή ακόμα και αδύνατον, να κατασκευαστούν με συμβατικές τεχνικές παραγωγής, τονίζουν.
Το ηλεκτροκίνητο, ελικοφόρο αεροπλάνο έχει άνοιγμα φτερών δύο μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητες μέχρι 160 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, το οποίο ασχολείται με την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ελπίζει τώρα ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση ανοίγει νέες δυνατότητες στο σχεδιασμό αεροσκαφών.
ΠΗΓΗ Newsroom ΔΟΛ, www.in.gr